"Je to jednota a celistvost konceptuální tvorby Milana Maura, která se stala integrální součástí jeho života dávající mu vyšší smysl a vskutku jej činící lepším.
Je to citlivost a vnímavost, s níž navazuje co nejpřímější spojení s přírodou zvláště s ději tak nesnadno postižitelnými jako je vlání travin, třepotání motýlích křídel, míhání listí ve větvích a především běh slunce.
Je to čirost kreseb a maleb, jimiž pohyb v přírodě zaznamenává a které potvrzují mou zkušenost, že je li někomu dán výtvarný cit, projeví jej, ať dělá cokoli.
Je to harmonické spojení smyslů, citu, intelektu…"
Jaromír Zemina: Úryvek z katalogu k výstavě v Galerii města Plzně 2017
"Je to jednota a celistvost konceptuální tvorby Milana Maura, která se stala integrální součástí jeho života dávající mu vyšší smysl a vskutku jej činící lepším.
Je to citlivost a vnímavost, s níž navazuje co nejpřímější spojení s přírodou zvláště s ději tak nesnadno postižitelnými jako je vlání travin, třepotání motýlích křídel, míhání listí ve větvích a především běh slunce.
Je to čirost kreseb a maleb, jimiž pohyb v přírodě zaznamenává a které potvrzují mou zkušenost, že je li někomu dán výtvarný cit, projeví jej, ať dělá cokoli.
Je to harmonické spojení smyslů, citu, intelektu…"
Jaromír Zemina: Úryvek z katalogu k výstavě v Galerii města Plzně 2017
Milan Maur
Narodil se 8. 12. 1950 v Plzni.
Výtvarná studia soukromá.
Žije a pracuje v Plzni.
Zastoupení v soukromých sbírkách:
Česká republika, Rakousko, Německo, Slovensko,
Švýcarsko, Francie, Španělsko, USA...
Zastoupení ve veřejných sbírkách:
Národní galerie Praha,
Západočeská galerie v Plzni,
Galerie umění Klatovy,
Galerie výtvarného umění Karlovy Vary.
Adresa
Ječná 11
CZ 326 00 Plzeň
www.milan-maur.cz
Samostatné výstavy
2020
Milan Maur - Záznamy, Galerie umění Karlovy Vary
2018
Milan Maur, Galerie Goller, Selb
Milan Maur – Projekty, Moravská galerie v Brně, Brno
2017
Milan Maur, Václav Malina – Paralelní roky, Galerie výtvarného umění, Cheb
Kateřina Slípková, Jan Samec, Milan Maur, Galerie města Plzně
2011
Milan Maur – Záznamy pohybu, Geofyzikální ústav AV ČR, Praha
2007
Z okruhu Paterovy školy – Václav Benedikt, Václav Malina, Milan Maur, Galerie DION, Praha
2005
Aqua naturata (s J. Kubovým, J. Šigutem a M. Zetem), Východoslovenská galéria, Košice
2004
Koncepty a imprese (s V. Malinou), Výstavní síň Sokolská 26, Ostrava
Koncepty, impresie, konštrukcie (s V. Malinou), Galéria Z, Zichiho plác, Bratislava
Kapky oceánu (s J. Kubovýmn a M. Zetem), Galerie města Plzně
Persóna voda (s J. Kubovým, J. Šigutem a M. Zetem), Šarišská galéria, Prešov
2002
Milan Maur – Obrazy, Muzeum Chodska, Domažlice
Milan Maur – Lety, Galerie Via Art, Praha
2001
Krajina, světlo, zvuk, Galerie Sýpka - Vlkov
Vizuální koncepty, Galerie umění Karlovy Vary
2000
Voda, Západočeská galerie, Plzeň
Druhá míza (s V. Malinou, V. Havlíčkem aj. Šindelářem), Gallery Trigon, Plzeň
Grenzgänger, Klášter Plasy
Přírodní procesy, Galerie Klatovy/Klenová
1999
Rytmy 1988-1998, Dům umění, Opava
Rytmy 1994-1999, Výstavní síň Telecom, Louny
1998
Sůl nad zlato, (s J. Samcem, J. Šindelářem), Salzstadel, Řezno, BRD
1997
Rytmy, Univerzitní galerie, Plzeň
1996
Milan Maur – Kresby, Divadlo Vítězslava Nezvala, Karlovy Vary
Téma strom, Výstavní síň E. Filly, Ústí nad Labem
Zastavení, (s V. Fialou, V. Malinou a J. Samcem), Orleáns, Francie
V rytmu letu bělásků, Galerie výtvarného umění, Cheb
1995
Voda na Vodově (s J. Dungelem), Vila Vodova, Brno
Maur, Moral, Vonbank-Schedler, Wallner, Galerie Gmünd, Gmünd, Rakousko
Kresby, Galerie im Komhaus, Rohrschach, Švýcarsko
1994
Záznamy, Galerie Via Art, Praha
Malina – „Imprese“, Maur – „Záznamy“, Galerie Alfa Omega, Karlovy Vary
1992
Člověk, kterého neznám, Vlastivědné muzeum, Olomouc
Záznamy z přírody, Galerie Jaroslava Krále, Brno
Záznamy, Salon de la Photographia, Strasbourg, Francie
1991
Reflexe, záznamy, imprese (s V. Malinou a K. Slípkovou), Galerie Pod podloubím, Olomouc
Reflexe, záznamy, imprese (s V. Malinou a K. Slípkovou), Galerie OKS, Chomutov
Setkání 1981-1991 (s V. Malinou, J. Samcem, V, Vendou), Galerie Jiřího Trnky, Plzeň
Galéria Kleibl, Bratislava, SR
1990
Reflexe, záznamy, imprese (s V. Malinou a K. Slípkovou), OKS, Chomutov
1988
R+M (Jan Rauner, Milan Maur), Galerie 4, Cheb
Vzpomínky a záznamy (s V. Malinou), KS Blatiny, Praha
Milan Maur – kresby, Václav Malina – obrazy, Výstavní síň Luna, Plzeň
1985
Obrazy, kresby, Galerie mladých, Brno
1984
Umění v přírodě, Klub Futurum, Praha
1983
Doteky a rastry, Ústav makromolekulární chemie, Praha
1982
Maur, Malina, Samec, Výstavní síň OKS, Rokycany
Maur, Malina, Samec, Venda, Výstavní síň OKS, Starý Plzenec
1981
Výstavní síň Luna (s V. Malinou a T. Kůsem), Plzeň
1978
Obrazy a kresby, Výstavní síň PKO, Plzeň
Odkazy
- http://www.milan-maur.cz/ (přejít na web...)
- https://www.artlist.cz/milan-maur-1212/ (přejít na web...)
Kresba stínu (1989)
5. října 1989 jsem vrátil skále u Starého Plzence kámen, který jsem nosil týden při sobě a obkresloval stín, který vrhala.
Cesta za běláskem (1988)
19. října 1988 jsem v Plzni-Závrtku vyhledal v ranní rose běláska. Počkal jsem až vzlétne a pak jsem ho celý den sledoval.
Záznam tání ledového kvádru (1984)
NÁZEV: ZÁZNAM TÁNÍ LEDOVÉHO KVÁDRU
MÍSTO: MŮJ BYT (MLÁDEŽNÍKŮ 26, PLZEŇ)
DATUM: 3 ŘÍJNA 1984
Do krabičky, kterou jsem dostal od Jazzové sekce, jsem nalil vodu a nechal ji zmrznout. Takto vzniklý ledový kvádr jsem z krabičky vyndal, položil na papír a v místnosti s teplotou 24°C jej nechal tát. Obrys ledu jsem v desetiminutových intervalech obkresloval tak dlouho, dokud neroztál.
Cesta za sluncem (1983)
9. května 1983 jsem šel od úsvitu do soumraku za sluncem.
Deset dřevěných desek... (1983)
Deset dřevěných desek jsem nastříkal bílou barvou. Potom jsem je položil na různá místa v Plzni. Celý den na ně dopadal popílek, který ze svých komínů chrlila nejvíce Škodovka. Desky jsem večer odvezl do ateliéru, kde jsem nechal bílou barvu uschnout, aby zafixovala popílek. Tak vzniklo deset různě šedých obrazů.
Opadávání listů lípy srdčité (1983)
Na lípě srdčité rostoucí v Plzni - Koterovské ulici jsem si vybral větvičku, jejíž všechny listy jsem postupně označil. List nejblíž kmenu číslem 1 a poslední list na špičce větvičky číslem 5. Od 12. 10. do 26. 10. 1983 jsem pak zaznamenával pořadí, v němž listy z větvičky opadávaly.
Dále jsem vyšel z frekvence opadávání listů a sestavil vizuelní rytmy. Z vizuelních rytmů jsem odvozval akustické rytmy. Ty jsem nahrával na magnetofon.
Otisky a doteky 1 (1983)
9. 4. 1983 jsem otiskoval svoji dlaň na kmeny schnoucích stromů v Krušných horách.
Otisky a doteky 2 (1983)
11. 5. 1983 jsem se v Krušných horách dotýkal umírajících stromů, protože jsem nevěděl, jak jim jinak pomoci.