David Helán
Odkazy
HERONYMOUS BEUYS (2019)
performance s Milošem Šejnem/ Bienale Benátky nad Jizerou/ Benátky nad Jizerou/: fenkšuhej verumuc m art day's night, derní den, kdy úder za úderem hnedle odběr jest, jsem
z toho vedle, tam za odérem Opérka, celá úderka jencojen udeř, uťerku povař tam dej podběl ještě to prober, podeber drobet Onderka do úterka odjel, prober se husu oder, kdy smyslem akce,
Kontent – Pletichace, hodné vědce, bude vybranému návštěvníku vyrobit cukrové hnízdo v lebce, do jejichž středu autor snese čokovejce
TrUE iS tOO rAnDoM tWO (2019)
koncepce zmnožené performance/ doprovodný program/ Amfórman fest/ Podzámecká zahrada/ Kroměříž/: TrUE iS tOO rAnDoM tWO m plenér gejzír na venek plamenné jest plezír, pěstebně jste nefér pane, vy zíváte, vesmír vane, malý vezír v Taipei je flanér, na plénu plémě plemen pěstě mě, trepej do trepek retrívje, jenž nežs revír větě bělem, z trenek seš než před cepem pletek, nerepetěte mě Remek těžko mě je, Těrežkovové přeplete tě trenér pro Flér do plenek, větříš vír jež mžíš, zříš Kroměříž, pro mě tam mříž proměříš
DUCHOPRÁZDNO (2015)
performance s Milošem Šejnem/ Dlouhý rybník/ Kroměříž/: duchoprázdno s 1. dimenze demence; 2. intervence z dimenze invence, bezzemce v menze, vehemence
demence do deka hehe dekandence; 3. obstrukce abstrakce; 4. umělecká prokrastinace artkastrace; 5. zpoza uměleckého, reflexe za art, alá umělecký reflex zánárt; 6. performativní ve chvatu
zmaty, za zacílení umělecké Achillovy paty, v psychologických hledáčcích umělecké pro polopaty
SCHALTEREGO (2014)
solo performance/ Sochy v zahradě 4 a 1/2/ Podzámecká zahrada Kroměříž/: Schalterego s 1. zařazení stupně ke vnitřnímu dialogu připravenosti takového, kdy asistující
performer suplován je elektrotechnickým zařízením; 2. vyústění performačních aktivit ve dvojici, v gesto plynulého interwiew, mezi spotřebičem a učinkujícím solo-protagonistou provedené;
3. egocentrický počin splynutí vykonavatele představení s příslušející rekvizitou; 4. načasovaný akt skloňování si nárokující
DŮKAZ KRUHEM (2011)
(Kaniec filma)/ Sochy v zahradách II. Kroměříž/: důkaz kruhem m 1. technická základna pomyslného odstředění špatných myšlenek; 2. supermasivní ideový urychlovač;
3. odkaz k posledním kruhům Archimedovským, jež staly se mu také osudnými, shledávající kruh uzavřeným; 4. odvysílání gigantické tečky, přiznání konce další galaktické epochy; 5. sekačkou
v trávě pojednané kruhy živící půdu spekulací o tom, proč z povrchu zemského zmizet museli, i nad nimi zabit autor musel být
HOUPAČKA ÉTERICKÁ (2011)
HAVÁRIE HORKOVODU (2008)
V malým plůtkem obehnaném kráteru uprostřed asfaltové vozovky, o velikosti asi pět na pět metrů, takřka po jeho vrch naplněnému, v přibližně desetistupnovém mrazu, prudce se odpařující, na dálku viditelnou, rozhodně více než padesát stupňů horkou vodou, uprostřed města poblíž důležitého dopravního uzlu, započal jsem v místě prasklého teplovodu, přímo nad vzlínajícím termálním pramenem, uprostřed vřídla, kolem druhé hodiny ranní, koupel ve stylu římských lázní. Šlo o koupání ve veřejném prostoru velkoměsta, včetně nesčetných skoků do vody po nohou, tyto byly doplněny komentáři typu No vidíš, a to jsme chtěli opravovat koupelnu či Ajéje to zase bude účet za vodu. Na místě jsme krátce pohovořili s hlídkou policie, o tom, že by bylo hodně dobré, kdyby jsme místo teprve načnuté události opustili, divit se znovu se však tuto noc už více nedostavila.
MOBILNÍ PLANETÁRIUM (2007)
Květná zahrada, Kroměříž
ZATMĚNÍ (2007)
[nalezený objekt, explodovaná pneumatika]