Federico Díaz

Odkazy

BIG LIGHT - Space of Augmented Suggestion (2017)

BIG LIGHT (série projektů 2016 - 2019)

BIG LIGHT je fiktivní iniciativa zabývající se uskladněním dat, ať už se jedná o vědomosti, dovednosti či jiné informace. BIG LIGHT předvídá budoucnost, která bude čelit ekologickým hrozbám způsobeným poháněním datových sítí a proto přichází s vizí kódování informací do umělého DNA. Keramické nádoby BIG LIGHT připomínají starodávnou japonskou keramiku, nejstarší člověkem vyrobené zásobárny. Nádoba budoucnosti není určena pro ukládání obilí, ale právě pro ukládání dat. Je novým úložištěm. Vytváří ji robot, který si vybírá z databáze tvarů a tvoří nástroj. S ukládáním a manipulací dat souvisí také moc a není náhodou, že barva iniciativy BIG LIGHT je modrá. Modrá barva byla v historii a je i dnes symbolem moci a význačnosti. Modrá je barva panny Marie, výraz modrá krev označuje aristokracii a modrou barvu dnes používají největší technologické firmy světa, za všechny například Facebook. Vize BIG LIGHT není ovšem dystopická, je založena na techno optimismu a věří v propojení racionálního myšlení a duchovna.

BIG LIGHT (2016)

BIG LIGHT (série projektů 2016 - 2019)

BIG LIGHT je fiktivní iniciativa zabývající se uskladněním dat, ať už se jedná o vědomosti, dovednosti či jiné informace. BIG LIGHT předvídá budoucnost, která bude čelit ekologickým hrozbám způsobeným poháněním datových sítí a proto přichází s vizí kódování informací do umělého DNA. Keramické nádoby BIG LIGHT připomínají starodávnou japonskou keramiku, nejstarší člověkem vyrobené zásobárny. Nádoba budoucnosti není určena pro ukládání obilí, ale právě pro ukládání dat. Je novým úložištěm. Vytváří ji robot, který si vybírá z databáze tvarů a tvoří nástroj. S ukládáním a manipulací dat souvisí také moc a není náhodou, že barva iniciativy BIG LIGHT je modrá. Modrá barva byla v historii a je i dnes symbolem moci a význačnosti. Modrá je barva panny Marie, výraz modrá krev označuje aristokracii a modrou barvu dnes používají největší technologické firmy světa, za všechny například Facebook. Vize BIG LIGHT není ovšem dystopická, je založena na techno optimismu a věří v propojení racionálního myšlení a duchovna.

E-Area

E-Area (1998 - 2001)

E-Area byl velmi komplexní umělecko-architektonický projekt a je jednou z klíčových kapitol tvorby Federica Díaze. E-Area navrhuje vzdělávací centrum, které se pomocí virtuální reality zabývá osvětou v oblasti obnovitelných zdrojů a přírodních a společenských věd.

Projekt vychází z Díazovy spolupráce s čelními postavami z oblasti vědy, politiky a umění a volně se pohybuje mezi poli architektury, umění a ekologie. Vize E-Area navrhuje reálné řešení pro rostoucí (a v té době dosti zanedbávané) téma rovnováhy mezi civilizací a přírodou. V pozdních 90.letech bylo téma ekologie vnímáno spíše okrajově, avšak Díaz přišel s myšlenkou oddělení zničujícího vlivu člověka na přírodu a přírody samé skrze prototyp univerzity budoucnosti, která by byla založena na v té době se rodící technologii virtuální reality.

Za použití algoritmické architektury Díaz přišel s důmyslným a propracovaným návrhem organicky tvarované budovy univerzity. Tato struktura vycházela z matematického modelu černé díry. Černá díra zde symbolizuje pozastavení a soustředění, neboť v černé díře neexistuje čas. Navrhovaná budova univerzity obsahovala simulátory virtuální reality, které měly umožňovat studentům a profesorům zkoumat přírodu skrze digitální interface, bez potřeby přímé interakce s tímto křehkým světem. Tento revoluční přístup mínil minimalizovat lidský dopad na své okolí, aniž by jakkoliv omezoval blízký vztah k němu. Univerzita E-Area byla pouhým prvním krokem z univerzálního modelu, který umožnil další budoucí využití.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace